PårørendeRådgivningen

Telefonraadgivning

Du kan ringe mandage, tirsdage og torsdage mellem kl. 10 og 11 og få en kort afklarende samtale med en rådgiver.

Denne første samtale bliver det aftalt mellem dig og rådgiveren, hvilken type rådgivning der dækker dit behov og ikke mindt hvornår rådgivningen skal finde sted.

Som pårørende til en psykisk syg, kan du få behov for at vende din situation med en udenforstående. Det kan være spørgsmål om, hvordan du forbedrer samarbejdet med den syge eller de professionelle, der er omkring den syge.

Det kan også få rådgivning om hvordan du bedst håndterer din hverdag og hvordan du passer på dig selv som pårørende.

Vi hjælper dig med at finde løsninger og nye handlemuligheder og giver dig redskaber til de udfordringer, du møder som pårørende til en psykisk syg.

Vi kan ikke føre sager, henvise til behandlere eller diagnosticere.

Rådgivningen kan foregå telefonisk eller skriftligt.

 Netraadgivning 

Beskriv din situation og stil dit spørgsmål. Jo mere præcist, jo mere specifikt kan vi svare.

Alle henvendelser bliver behandlet fortroligt, og du kan forvente at høre fra os inden for en uge. Der er tale om en skriftlig, enkeltstående udveksling mellem dig og en rådgiver.

Det er afgørende, at du skriver din mailadresse korrekt, da vi ellers ikke kan fremsende vores besvarelse.

 

Denne udvikling af flere rådgivningstilbud er blevet muligt, med en stor støtte fra Trygfonden.

Du kan få mere information om Bedre Psykiatris arbejde ved at klikke her

Du kan også blive medlem af Bedre Psykiatri ved at klikke her

Rådgivningen holder ferielukket i juli måned og mellem jul og nytår.