Skip to content

Mailkonto og digital post

Alle lokalafdelinger har sin egen mailadresse – xxx@bedrepsykiatri.dk. Det er denne mailadresse, som bliver brugt som standard kontaktadresse på lokalafdelingens præsentationsside, og som medlemmer og pårørende vil skrive til. Derfor er det vigtigt, at I tjekker mailboksen jævnligt (I må ikke lave automatisk videresendelse til privat mailadresse).

Opret evt. et autosvar om, at mailen bliver tjekket tirsdag og fredag, så dem, der skriver ved, hvornår de kan forvente svar. Har I problemer med at komme på mailboksen, så skriv til frivillige@bedrepsykiatri.dk. Udover mailen har I også webadgang til andre Microsoft Office programmer via linket.

Digital postkasse
Kontakten med den offentlige sektor, fx ansøgning om §18-midler til kommunen, foregår digitalt via lokalafdelingens “digitale postkasse”. Derfor skal et medlem af lokalafdelingsbestyrelsen, typisk formand eller kasserer, have adgang hertil. Man kan sætte det op, så man får besked, når der kommer nyt.

Få adgang til den digitale postkasse som foreningsrepræsentant
Den absolut letteste måde at få adgang til lokalafdelingens digitale postkasse er at gøre det som “foreningsrepræsentant”. Der kan kun være én foreningsrepræsentant, og man bruger blot sit private MitID til at logge ind.

Sådan opretter du dig som foreningsrepræsentant:

  • Gå ind på Virk.dk her: Ændre virksomhed | Virk.
  • Vælg “Ændre virksomhed” og log ind med dit private MitID.
  • Bekræft betingelserne for brugen, så du kan ændre oplysningerne for din lokalafdeling.
  • Find lokalafdelingen – bare søg på navnet og vælg den enhed, der har et CVR-nummer.
  • Vælg “Ændre virksomhed” og herunder Foreningsrepræsentant
  • Ret/tilføj dit navn og CPR-nummer og godkend rettelsen.

Du kan også bede organisationskonsulenten om hjælp; du skal blot opgive navn og CPR-nummer på den, der skal have adgang.