Arrangementer skal altid oprettes i NemTilmeld, som er det system, vi bruger til at præsentere arrangementer og tilbud. Når arrangementet er lagt ind i NemTilmeld, vil de komme med på Bedre Psykiatris arrangementskalender, og I kan linke til arrangementet fra Facebook og andre steder. Har I flere arrangementer, vil de alle fremgå af jeres lokale arrangementskalender.
Du har brug for et login for at kunne lægge arrangementet på NemTilmeld. Skriv til frivillige@bedrepsykiatri.dk for at få login-oplysninger. NemTilmeld er ret brugervenligt, og har selv en række gode introduktionsvideoer samt en god support. Her er en kort gennemgang af de oplysninger, der skal udfyldes ved oprettelse af arrangementet:
- Trin 1: Titel og beskrivelse
Brug en klar og præcis overskrift, og læg meget gerne et billede ind i toppen inden teksten, fx af oplægsholderen. Dermed vil billedet komme automatisk komme med, når I linker til det på Facebook. Beskrivelsen skal give et klart indtryk af, hvad arrangementet går ud på, hvem det henvender sig til, og hvad man får ud af at deltage. - Trin 2: Tid og sted
Når først I har oprettet et sted én gang, kan I blot vælge det i listen. Det er vigtigt at sætte hak i, at arrangementet skal vises på vores fælles arrangement-oversigt, så I får mest mulig synlighed. Vælg start- og slut-tidspunkt samt tilmeldingsfrist. - Trin 3: Deltagere og billetter
På tredje trin kan man sætte max deltagerantal og angive billetpris. Man kan også angive forskellige billetpriser fx en pris for medlemmer og en anden for ikke-medlemmer. - Trin 4: Tilmelding
Her vælger du, hvilke oplysninger I har brug for om deltagerne. Ofte vil det blot være navn og email. Jo flere oplysninger, man skal udfylde, jo større risiko er der for at man dropper at tilmelde sig. Man kan også stille et spørgsmål til deltageren på bekræftelsessiden, fx om deres forventninger til arrangementet.
Når det er tjekket igennem og gemt, ligger arrangementet klar på arrangementskalenderen, og herfra kan det blive publiceret på Facebook.
Redigering af arrangement
Du kan altid gå ind og redigere arrangementet, når først du har oprettet det. Derudover er der en række ekstra muligheder, du får adgang til på redigeringssiden. Her nævnes blot nogle enkelte af dem:
- Under Generelt kan du lave en kort beskrivelse til arrangement-oversigten, hvis du ønsker en anden tekst end de første linjer i beskrivelsen.
- Under Billetter kan du tilføje mulighed for venteliste, som tilmeldingerne ryger på, når dit max deltagerantal er nået.
- Under Synlighed kan du sætte et lille kvadratisk billede ind, som bliver vist i arrangement-oversigten.
- Under Emails kan du angive en mailadresse, som får besked, når der kommer nye tilmeldinger. Som udgangspunkt sendes der besked til lokalafdelingens mailadresse, men det kan være hensigtsmæssigt, at en anden får besked, og det sættes op her.
Håndtering af tilmeldte
Fordelen ved NemTilmeld er, at man kan holde styr på antallet af tilmeldinger, og at man kan skrive til deltagerne et par dage inden arrangementet og minde dem om det. Det sker ved at trykke på knappen ’Kontakt deltagere’. Man kan også sende en ’Tak for sidst’-mail ud sammen med evt. præsentation og evt en kort evaluering – eller måske med et tilbud på medlemskab til dem, der ikke er medlemmer.